CONEIX L'ESCOLA

L’Aula de Música Contrapunt va néixer l’any 2003 amb una voluntat dinàmica, creativa i participativa amb el poble de Malgrat de Mar, i amb la ferma intenció d’esdevenir un centre musical de referència.

AULA DE MÚSICA

Avui, amb més de 130 alumnes, Contrapunt és una realitat gràcies al treball conjunt entre pares, alumnes i professors.

Contrapunt ofereix un ensenyament de qualitat a aquells que entenen la música com a formació complementària, als qui l’encaminen a una futura professionalització o als qui la desitgen com a entreteniment. Aquestes diferents inquietuds d’aprenentatge musical conviuen i comparteixen activitats en el nostre centre, ja que entre elles no s’exclouen, sinó que s’integren en experiències comunes. Aquesta és la base de la nostra convivència.

Volem una Aula de Música que es mogui i evolucioni constantment. On tots els projectes hi tinguin cabuda i on les relacions siguin obertes i on sigui possible combinar molts nivells de participació.

IDEARI I METODOLOGIA

Decàleg de l’Aula

  1. Una escola per a tothom.
  2. Una escola dinàmica, creativa, que respiri un ambient distès i familiar, on el respecte pels altres sigui la font de convivència.
  3. Una escola seriosa i compromesa amb la seva ideologia.
  4. Una escola motor de la vida cultural del nostre poble.
  5. Una escola on la unió d’alumnes, mares i pares, i professors faci la força.
  6. Una escola punt de referència.
  7. Una escola compromesa amb el poble.
  8. Una escola que faci bon músics, però que per damunt de tot formi persones.
  9. Una escola que uneixi cultures i persones.
  10. Una escola compromesa amb la cultura catalana.

Metodologia general

La nostra manera d’endinsar-se en el món musical pretén formar el músic de manera global, connectant els diversos camps d’aprenentatge: instrument, llenguatge musical, cant coral, grups instrumentals. La premissa més important és que estem formant persones, per damunt de tot. Els valors que fomenta la música, com el saber escoltar, el respecte, la participació, i sobretot l’autonomia de pensament són els més presents a l’aula. Sempre creant vincles d’amistat, de cooperació i de coneixement.